KÖPVILLKOR

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen ser man det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

 

Kortbetalning

Betala med Visa/MasterCard, American Express, Diners med flera kontokort - tryggt och säkert över internet direkt efter beställning. Din betalning förmedlas av Stripe, www.stripe.com med säker kryptering enligt strikt banknorm. Dina kortuppgifter sänds direkt till bank och kan ej avläsas av annan än din bank. Inga extra avgifter tillkommer för kortbetalning.

Betalning med Klarna

För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.

 

Fraktvillkor 

Finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

 

Leveranser

Alla beställningar packas och skickas normalt inom 2 arbetsdagar. Vid eventuell avvikelse från detta meddelar vi till den e-post som angivits vid beställnignstillfället. Om vi inte klarar att leverera komplett inom 10 dagar, dellevereras beställningen utan extra kostnad för dig som kund. Våra transportörer behöver i normala fall 1 dag för distribution av ditt paket. Som kund väljer du fraktsätt beroende på produkt.

 

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar när du handlar på distans i enlighet med lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59).

 

I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

 

Du har inte ångerrätt om: 

Tjänsten eller nyttjandet av produkten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke. 

 

När du utnyttjat din ångerrätt: 

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

 

Reklamation

Om varan av en eller anledning är defekt ska detta reklameras till oss för ersättning mot ny. Reklamation kan åberopas för varor som har definierade tillverkningsfel, blivit fraktskadade och inte använts på ett felaktigt sätt. Varorna ska återsändas oss tillsammans med en beskrivning av vad felet är. Läs mer under "Returer".

 

GDPR

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

 

Ej uthämtade paket

Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

 

Returer

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

 

Du får själv betala returkostnaderna om du sänder tillbaka varan.

 

Returer skickas till:

Electrosurf

Gustavslundsvägen 149R

167 51 Bromma

 

När du utnyttjat din ångerrätt ska du: 

om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss 

om det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för dig.

 

Återbetalningsskyldighet: 

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

 

Se även Konsumentverket - distansavtalslagen & E-handel.

 

Dataskyddspolicy

Här hittar du vår dataskyddspolicy.